|
Noun formation - tworzenie rzeczowników od czasowników i przymiotników
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8404 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Słowotwórstwo stanowi dobrą zabawę ale jednocześnie jest trudnym zadaniem dla uczniów. Oto przykład lekcji w III klasie gimnazjum, poświęconej tworzeniu rzeczowników od czasowników i przymiotników. TEMAT: NOUN FORMATION- tworzenie rzeczowników od czasowników i przymiotników.
CELE OGÓLNE:
Wzbogacenie słownictwa o prawidłowo tworzone rzeczowniki. CELE SZCZEGÓŁOWE:
WIADOMOŚCI:
uczeń zna sposoby tworzenia rzeczowników od czasowników i przymiotników. UMIEJĘTNOŚCI:
- uczeń potrafi tworzyć rzeczowniki od czasowników i przymiotników.
- uczeń potrafi prawidłowo stosować rzeczowniki i uzupełniać zdania prawidłową częścią mowy.
CELE WYCHOWAWCZE:
- Kształtowanie postawy tolerancji i otwartości wobec wiedzy i umiejętności innych uczniów.
- Kształtowanie umiejętności współpracy z innymi uczniami i dzielenia się wiedzą
MATERIAŁY:
- Podręcznik i ćwiczenia New Snapshot-4
- Tablica, kreda
METODY:
- Komunikacyjna
- Aktywizująca
FORMY:
NOWY MATERIAŁ JĘZYKOWY:
- Rzeczowniki tworzone od czasowników i przymiotników poprzez dodanie odpowiednich przyrostków (Słownictwo ze str.85)
ETAPY LEKCJI
SPRAWDZENIE PRACY DOMOWEJ: Uczniowie opowiadają o Szkocji.
ROZGRZEWKA JĘZYKOWA Uczniowie podają przykłady słów związanych z Wielkanocą, następnie w kilku zdaniach opisują, jak spędzili święta.
I PREZENTACJA NOWEGO MATERIAŁU N-l podaje przykład tworzenia rzeczowników utworzonych na podstawie czasowników i przymiotników i podkreśla wspólne dla rzeczowników końcówki.
II WDROŻENIE W grupach uczniowie wspólnie tłumaczą podane czasowniki i tworzą rzeczowniki, dodając odpowiednie przyrostki–ex.9a/85, utworzone słowa zapisują w zeszytach.
Następnie głośno odczytują odpowiedzi.
III UTRWALENIE Indywidualnie uczniowie wstawiają utworzone rzeczowniki a następnie w parach sprawdzają odpowiedzi –ex.9b/85.
PODSUMOWANIE Uczniowie podają poznane na lekcji sposoby tworzenia rzeczowników.
PRACA DOMOWA Ex.6,8/63-Act. Book- UCZ. TWORZĄ RZECZOWNIKI A NASTĘPNIE UZUPEŁNIAJĄ NIMI PODANE ZDANIA.
Małgorzata Makowiecka Siedlce, PG Nr 4 |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|